En skikkelig reisedag 🚗🐑🐐⛰

7 augustus 2020 - Myrkdalen, Noorwegen

Ofwel een echte reisdag.

Dat was het vandaag. We vertrekken om circa 09:45 uur uit Straumgjerde richting de volgende bestemming op onze route: Myrkdalen. De reis zal zo’n 5,5 uur duren.

We rijden langs snelstromende rivieren, fjorden met prachtig smaragdgroen water en besneeuwde bergtoppen waar watervallen van af stromen.

UtvikUtvikOnderweg

Onderweg spotten we ook diverse schapen en koeien. De wegen waar we rijden zijn heel rustig (al sinds het begin van de reis) en we zijn dan ook verbaast als we zien dat de navigatie aangeeft dat er een file is. Die blijkt te zijn veroorzaakt door een grote kudde geiten langs de weg. 🐐🐐🐐🐐😄 (zie ook de video)

Geiten bij Byrkjelo

Lunchen doen we aan een picknicktafel met mooi uitzicht en brood met echte Noorse zalm; mmm

Skei I JølsterSkei I Jølster
Om op onze eindbestemming te komen moeten we ook weer gebruik maken van de ferry. Deze keer van Hella naar Vangsnes.Leikanger/HellaFerryFerry van Hella naar Vangsnes
We zijn bijna in Myrkdalen. Ook weer een echt wintersportgebied getuige de vele pistes en skiliften. In de buurt zijn ook veel watervallen waarvan deze met grote kracht heel dichtbij de weg stroomt.Waterval bij VossestrandVossestrand
Aangekomen in Myrkdalen passeren we het Myrkdalen Mountain Resort maar we moeten nog ca 10 minuten verder rijden naar de supermarkt in Voss waar we onder andere pizza halen voor vanavond.

Vervolgens checken we in bij het bijbehorende Myrkdalen Mountain hotel waar we de sleutel van ons huisje en een routebeschrijving ontvangen. Die routebeschrijving was een ware speurtocht. Met de onduidelijke beschrijving doen we er ruim een half uur over om ons huisje te vinden, maar die kleine irritatie is snel verdwenen als we het huis zien.

Wow! Het is supergroot en van allerlei gemakken voorzien zoals een woonkamer met zithoek en pen haard, een grote keuken voorzien van allerlei apparatuur, 2 luxe badkamers waarvan 1 met grote sauna, 3 slaapkamers met 2-persoonsbedden, een tweede zithoek boven (waar Thijmen zijn favoriete plek heeft gevonden 😉), een wasmachine en een droger en mooi uitzicht op de bergen. En niet onbelangrijk na 2 dagen “droog” staan, goedwerkende WiFi. 😆

Myrkdalen Mountain Resort

Myrkdalen Mountain ResortMyrkdalen Mountain ResortMyrkdalen Mountain ResortMyrkdalen Mountain ResortMyrkdalen Mountain ResortMyrkdalen Mountain ResortMyrkdalen Mountain Resort
Kortom, hier gaan we ons de komende 4 nachten goed vermaken. Voor morgen staat er nog even niets op de planning. De lange reisdagen hakken er best in dus waarschijnlijk doen we morgen niet te veel.

Sees I morgen!

1. Sylvia Ooms-Star:
    8 augustus 2020
    Zooo......da's geen verkeerd "huisje". En wat een prachtige natuur.