Etter regn kommer solskinn 🌧☀️

8 augustus 2020 - Myrkdalen, Noorwegen

Ofwel na regen komt zonneschijn.

We slapen vandaag lekker uit. Thijmen installeert zich met een deken in de zithoek boven.

Thijmen in de chillstand
Als ik om 10 uur bijna het ontbijt klaar heb schijnt de zon volop en maak ik plannen om buiten te gaan eten. Maar dan begint het ineens keihard te regenen. Dat heb je hier in de bergen, dan kan het weer radicaal om slaan. We waren toch al van plan om vandaag niet teveel te ondernemen dus we vinden het niet zo erg. Aan het einde van de ochtend doen Wim en ik samen boodschappen en gaan tanken. Bij het benzinestation hebben we dit uitzicht.Vossestrand
Terug in het appartement willen we pannenkoeken gaan bakken, alleen één probleempje, we krijgen de kookplaat met geen mogelijk aan. Er ligt alleen een gebruiksaanwijzing in het Noors bij. Google Translate biedt nu geen uitkomst. Die maakt er maar een vaag verhaal van. We begrijpen wel dat er een kinderslot op zit, maar hoe we dat er af krijgen? Uiteindelijk biedt een filmpje via YouTube uitkomst en lukt het ons om de kookplaat te ontgrendelen. Kunnen we dus toch pannenkoeken eten 🥞 en nog belangrijker, gewoon koken.

We willen vandaag toch een uitstapje maken, maar willen daarvoor niet te lang in de auto zitten. Dus besluiten we naar de   Tvindefossen-waterval te gaan die op een klein half uurtje rijden van Myrkdalen ligt. Het is een mooie waterval.

TvindefossenTvindevossenTvindevossenTvindevossen
Daarna rijden we door naar het plaatsje Voss maar dat valt tegen qua centrum. Daar zijn we dus snel uitgekeken. Je kunt er wel met de gondel naar boven gaan maar we hebben de 995 kroon die dat gaat kosten (ca € 99,50) er niet voor over.

We rijden weer terug naar Myrkdalen waar inmiddels ook het zonnetje weer is gaan schijnen en genieten buiten op ons terras van een hapje, drankje en het mooie uitzicht.

Bloemen bij terras

Uitzicht Myrkdalen Mountain ResortUitzicht Myrkdalen Mountain Resort

Morgen weer een wat actievere dag op de planning. Sees I morgen!