Pass på sauer i tunnelen 🐑🐑🐑

11 augustus 2020 - Rjukan, Noorwegen

Ofwel Pas op voor schapen in de tunnel!

Strak volgens planning vertrekken we om 09:59 vanuit Myrkdalen naar de volgende bestemming: Rjukan. Een reis van circa 4,5 uur.

Op het eerste deel erg veel schapen langs de weg gezien. Er was zelfs een verkeersbord aan het begin van de Morskogtunnelen die je waarschuwde voor schapen in de tunnel. Wij hebben ze zelf niet gezien maar dit plaatje hoort erbij.

AurlandTunnel

Vandaag was weer een echte reisdag, dus niet zo veel beleefd. Ondanks dat wel heel veel verschillende gave landschappen tegen gekomen.

Aurland

Aurland

AurlandHovet
Ik heb nog een kort filmpje gemaakt; zie video’s.

Om een uur of 4 komen we bij onze nieuwe accommodatie voor de komende 3 nachten aan: Kvitåvatn Fjellhytter. We hebben 3 slaapkamers. De kinderen kruipen echter, net als voorgaande keren, gezellig bij elkaar op 1 kamer. Er zit ook een sauna in het huisje maar of we daar met de huidige temperatuur (ca 27 graden) gebruik van gaan maken is nog maar de vraag.Kvitåvatn FjellhytterKvitåvatn FjellhytterKvitåvatn FjellhytterKvitåvatn Fjellhytter

De naam van de accommodatie is een echte tongbreker. Volgens mij spreek je het fonetisch ongeveer zo uit: Kwietovatten Fjellhieter.

Fjellhytter betekent berghutten. En dat zijn het inderdaad. We hebben een prima huisje met mooi uitzicht op de Gaustatoppen. Met 1883 meter de hoogste berg van de Telemark (streek waar we nu zitten).

Gaustatoppen
Je kunt de berg ook beklimmen en dat staat de komende dagen ook op de planning. Maar nu eerst even genieten van de Zweedse gehaktballetjes, een lekker drankje en het uitzicht......Kvitåvatn FjellhytterKvitåvatn FjellhytterKvitåvatn Fjellhytter

Vanavond nog een wandeling gemaakt met de kinderen in de omgeving van het huisje en ontzettend veel mooie foto’s kunnen maken! Het zijn er veel, maar kon niet kiezen 😆

Kvitåvatn FjellhytterKvitåvatnKvitåvatnKvitåvatnKvitåvatnKvitåvatnKvitåvatnKvitåvatnKvitåvatnKvitåvatnKvitåvatnKvitåvatn
We hebben al wat mooie plekjes gezien waar Thijmen morgen zou kunnen vissen.

Sees I morgen!

1. Sylvia Ooms-Star:
    12 augustus 2020
    Wederom schitterende foto's. Wel allenig daar. Of hebben jullie nog andere levende wezens gezien, behalve 🐏🐑😃🤗
  2. Familie Kroon:
    12 augustus 2020
    Eigenlijk niet veel andere wezens dan schapen. Het is hier heerlijk rustig en dus ook Coronaproof! ;)
  3. Nel Ooms:
    Super mooi daar