Snø in sommerferien! ❄️⛄️

4 augustus 2020 - Stranda, Noorwegen

Ofwel sneeuw in de zomervakantie!
Lees verder om te zien wat ik bedoel.... 🙂

We checken vanmorgen om 08:45 uur uit en gaan op weg naar de volgende bestemming van onze rondreis: Stranda.

We hebben zin in weer een nieuwe omgeving want ondanks dat het hier heel mooi is hebben we het hier wel gezien. Er valt relatief weinig te doen in de omgeving. Je kunt er weliswaar goed mountainbiken maar toen we er achter kwamen dat we dan ruim € 140,- voor een dag huur kwijt zouden zijn, hebben we dat maar aan ons voorbij laten gaan.

Dat is het enige nadeel van een vakantie in Noorwegen; het prijsniveau is erg hoog. Voor sommige producten betaal je hier meer dan het dubbele als in Nederland en dan vooral voor verse producten als groente, fruit en vlees. Zo zag ik een paprika liggen die € 3,- kostte, een klein brood kost € 3,50, een zak chips € 5,-, een reep chocolade € 4,- en een fles wijn € 15,- (tot zover onze eerste levensbehoeften 😆). Hier hebben we echter vooraf al rekening mee gehouden door al het een en ander van huis mee te nemen. Bovendien koken we zelf en dat scheelt ook een boel. Maar nu genoeg daar over. Het is tenslotte vakantie en het land is gewoonweg prachtig!

Dat bewijzen de foto’s hieronder in het verslag. De camera heeft vandaag overuren gedraaid.

De foto’s hebben we onderweg naar Stranda gemaakt. We bleven stoppen!

Vandaag dus vooral een fotoverslag.

SkeiWoest stromende rivier langs de weg bij NordbergNordbergNordbergGrotliLangvatnetSneeuw in de zomer
Kijk onder video’s voor een filmpje in de sneeuw.
Deels bevroren meerVoor de helft bevroren meerAuto bij de sneeuw

Dalsnibba View Point. Hier zien we een mooie , grote regenboog op 1500 meter hoogte.

Grote regenboog bij Dalsnibba View Point

We passeren diverse bergen waar een waterval vanaf stroomt.

Berg met watervallen
Een adembenemend uitzicht bij het Geirangerfjord.GeirangerfjordGeirangerfjordGeirangerfjord

Een verlate lunch in Geiranger. We bestellen hier hamburgers en een pizza. Gatekjøkken betekent afhaalkeuken.

Lunchen

Geiranger; een idyllisch plaatsje aan het gelijknamige fjord.

GeirangerGeirangerUitzicht op Geiranger

Op weg naar Stranda moeten we gebruik maken van 2 ferryverbindingen; die van Eidsdal naar Linge en tenslotte van Liabygda naar Stranda. Ze gaan om het kwartier, dus je hoeft nooit lang te wachten.

Ferry van Eidsdal naar Linge

In Stranda aangekomen halen we wat boodschappen voor vanavond en morgenochtend en rijden we door naar de receptie van Stranda Booking. Daar aangekomen krijgen we de GPS-coördinaten door van onze vakantiewoning die op circa 20 minuten rijden van Stranda ligt in het plaatsje Straumgjerde.

We hebben weer een leuk, mooi ingericht huisje met uitzicht op de bergen. Hier verblijven we de komende 3 nachten.

Huisje in StraumgjerdeWoonkamerKeukenEettafelSlaapkamerSlaapkamerBadkamer

Uitzicht vanuit huisjeUitzicht vanuit huisje

De avond brengen we relaxed door bij de open haard. Skål! (proost)

Skål!

1. Sylvia Ooms-Star:
    4 augustus 2020
    Prachtig land. Mooie reis. Leuk appartement. Geniet van je verslag.
    Voor morgen een fijne verjaardag. Gefeliciteerd. ☕🍰🥂🎁🎈🥳🍀🎶🎵 Wim Esmee Thijmen ook van harte gefeliciteerd. 💋💋